15 juni 2022

Mijn allereerste blogpost

Hallo, ik ben Paulien en dit is mijn eerste blogpost! Vandaag heb ik de titel bedacht. De rest komt later. 

Onlangs heb ik een cursus stemacteren gedaan. Dat heeft me een mooi certificaat opgeleverd. Mijn stem is zelfs goed genoeg bevonden om verder te gaan naar de peperdure vervolgcursus, om mijn voice-overkwaliteiten te perfectioneren. Daar moet ik nog even over nadenken.

Waarom ben ik die cursus gaan doen? Well, I love luisterboeken. Gewoon tijdens het eten koken, de was ophangen of een lange autorit, luisteren naar een mooie roman. Ik dacht: Dat kan ik ook! Hoe leuk is het om één van mijn favoriete bezigheden (lezen) te combineren met geld verdienen! 

Ondertussen ben ik wel uit de droom geholpen, want zo eenvoudig is het niet. Wel is die cursus een enorm leuke en leerzame ervaring geweest. De conclusie is: Oefenen, oefenen, oefenen en wie weet, als ik goed mijn best doe, zal ik ooit op Storytel te horen zijn. 

Deze blog roep ik in het leven om te oefenen. Ik weet niet of het concept al bestaat, maar ik ga een blog schrijven én voorlezen. En jij kunt kiezen of je het leest of naar mij luistert. Leuk toch? 


Een goed woordje

Woorden. Ze kunnen zoet zijn als honing of scherp als pijlen. Ze rollen zo makkelijk over je lippen. Tegelijkertijd zit mijn hoofd soms vol met woorden die er niet uit willen. Het lot van een introverte persoonlijkheid, denk ik. De kunst is om juist die woorden los te laten die anderen opbouwen, die een toegevoegde waarde hebben. Goede woorden. 

Terwijl ik hier zit te typen, stromen de gedachten en ideeën door mijn hoofd en krijg ik ontzettend veel zin om met deze blog aan de slag te gaan. Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, maar nu heb ik in ieder geval de eerste stap gezet. Ik zou het leuk vinden als je mijn blog wilt volgen! 


🎔 Denk jij dat dit kan werken? Tips zijn welkom!

🎔 Wat verwacht je bij een blog met als titel 'Een goed woordje'? 



2 opmerkingen:

  1. Welkom! Ik vind het zo leuk, Paulien, dat je de stap genomen hebt. Het genre: gesproken blog? Geen idee of het al bestaat. Ik luisterde het helemaal "af".

    Wat ik verwacht weet ik niet. Ik laat me verassen door jouw goede woorden. Goed woordje. Ik zou wel een bericht willen lezen over "goede woorden in de zomer". Of "goed woordje als ik down ben." Heel veel blog succes.

    En leuk dat je afsluit met die vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel! Ja, die vragen heb ik van jou afgekeken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

In een bootje

(Luister hier naar mijn blog) Onlangs had ik een droom. Ik probeer mijn dromen altijd te onthouden, want je kunt er veel van leren. In Psalm...