09 januari 2024

In een bootje

(Luister hier naar mijn blog)

Onlangs had ik een droom. Ik probeer mijn dromen altijd te onthouden, want je kunt er veel van leren. In Psalm 16 vers 7 staat: Ik loof de Here die mij steeds de weg wees. Zelfs wanneer ik slaap, leidt Hij mij. Of in een andere vertaling: I will praise the Lord, who counsels me. Even at night my heart instructs me.

Deze keer was ik aan het varen met mijn dochter. We voeren in een klein bootje dat leek op een notendop. Het lag hoog op het water en we dobberden op een groot meer. Mijn dochter had plezier en wilde het liefst naar de overkant varen, waar een grote rietkraag was. Ik voelde daar niet zoveel voor, want het was al aan het schemeren en ik wilde voor het donker aan wal zijn. Ik zag ons al ploeteren in het donker met niemand in de buurt om ons te helpen. Een extra moeilijkheid was dat het bootje zo hoog op het water lag, dat ik niet met mijn handen bij het wateroppervlak kon komen om te roeien. Tot overmaat van ramp begon het bootje vol te lopen met water. 

Terwijl ik probeerde met mijn handen het water uit de boot te scheppen en dacht dat we zouden vergaan, ontdekte ik dat het bootje door het lek dieper in het water was komen te liggen. Nu kon ik met mijn handen bij het wateroppervlak komen en kon ik gaan peddelen! Binnen een mum van tijd waren we bij de kant aangekomen, waar een groep mensen ons uit de boot hielp. Dankbaar constateerde ik dat we nu toch voor het donker veilig aan de kant waren gekomen. 








Soms lijkt het alsof alles tegenzit. Je ploetert en hebt alles geprobeerd wat je maar kon bedenken om je situatie te verbeteren. Maar weet je, dat wat jou naar beneden probeert te halen kan wel eens juist datgene zijn wat God gaat gebruiken om je uit je benarde situatie te trekken! 

God zal alle dingen laten meewerken ten goede voor degenen die Hem liefhebben. 
Romeinen 8 vers 28



5 opmerkingen:

  1. Setteke10.1.24

    Wat een genot om naar te luisteren en wat een wijze bemoedigende les!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt er gauw nog eentje? Ik zie er naar uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dankjewel, dit had ik even nodig :) Ik was al lang aan een blog begonnen, maar ik weet niet goed hoe ik het moet afronden. Misschien wordt het een on-af blog, vervolgverhaal, werk in uitvoering... Doe jij dat wel eens?

    BeantwoordenVerwijderen

In een bootje

(Luister hier naar mijn blog) Onlangs had ik een droom. Ik probeer mijn dromen altijd te onthouden, want je kunt er veel van leren. In Psalm...